Retourrecht

Je hebt iets besteld maar wenst het te retourneren? Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten. Ook wanneer je iets zakelijk hebt besteld voor eigen gebruik. Zo heb je als bedrijf onderzoeksplicht en ben je uitgesloten van het retourrecht (de wet Kopen op Afstand).


Retourneren voor service of garantie
Stap 1

Om als zakelijke klant een product voor service of garantie aan ons te retourneren heb je eerst een RMA-nummer nodig. Deze kun je aanvragen door contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 544 45 01 of per e-mail: zakelijk@alternate.nl


Stap 2

Print het aan jou verzonden retourformulier en verzendlabel.


Stap 3
  • Verpak de goederen met alle accessoires en het uitgeprinte retourformulier in een stevige verzendverpakking.
  • Plak het verzendlabel met barcode op de verpakking(en).

Houd er rekening mee dat computerhardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.


Stap 4

Retour sturen gaat makkelijk en snel via een DHL ServicePoint. Lever je pakket(ten) met verzendlabel af bij een DHL ServicePoint, waarna je verzendbevestiging ontvangt met een track-and-tracecode. Hiermee kun je je zending gemakkelijk volgen.

Houd er er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.


Ons retouradres is:
Alternate Nederland
Marconiweg 1, 4691 SV Tholen



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten