Retourrecht
U heeft iets besteld maar wenst het te retourneren? Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten. (Ook wanneer u iets zakelijk heeft besteld voor eigen gebruik) Zo heeft u als bedrijf onderzoeksplicht en bent u uitgesloten van het retourrecht (de wet Kopen op Afstand).
Stap 1
Om als zakelijke klant een product voor service of garantie aan ons te retourneren heeft u eerst een RMA-nummer nodig. Deze kunt u aanvragen door contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer
088 544 45 01
of per e-mail:
zakelijk@alternate.nl
Stap 2
Print het aan u verzonden retourformulier en verzendlabel.
Stap 3
- Verpak de goederen met retourformulier, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking.
- Plak het retouretiket en verstuur het.
- Houdt u er rekening mee dat computer hardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.
Stap 4
- U kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.
- PostNL afgiftepunt. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.
- PostNL-pakketbezorger. Heeft u het pakket voorzien van een retouretiket met daarop het antwoordnummer? Dan kunt u het pakket meegeven aan de PostNL-pakketbezorger wanneer deze voor een andere aflevering bij u aan de deur komt.
- Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.