Skyscraper - B2B - Zakelijke informatie pagina
Skyscraper -  Alternate Zakelijk - kerstpakketten

Retourneren

Je kunt je product retour melden door contact op te nemen met onze klantenservice. Om een garantietraject te kunnen opstarten, dient het product in de meeste gevallen bij ons terug te komen.

Je ontvangt automatisch bericht van ons betreffende jouw garantie afhandeling.

Voor reparaties binnen de garantieperiode worden normaliter geen kosten gerekend. Is het defect echter ontstaan door invloeden van buitenaf (gebruikersschade) of wens je het product buiten de garantieperiode te laten repareren, worden er mogelijk wel kosten in rekening gebracht.

Dat verschilt per product. In de meeste gevallen sturen wij producten door naar het reparatiecentrum van de fabrikant. Voor grote artikelen kan er soms een monteur langskomen.

Voor bepaalde producten zullen onze klantenservicemedewerkers je adviseren om direct contact op te nemen met de fabrikant. In dit geval hebben wij afspraken gemaakt met de fabrikant gemaakt en zullen zij direct voorzien van een passende oplossing. Omdat de afhandeling dan niet via ons gaat maar de fabrikant direct met jou communiceert, zal het een stuk sneller gaan.

Wanneer het reparatiecentrum van de fabrikant van jouw product heeft geconstateerd dat het defect is ontstaan door gebruikersschade of de garantieperiode van je product is verstreken, ontvang je een prijsopgave. Je kunt in dit geval kiezen voor de volgende opties:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. De onderzoekskosten komen hiermee te vervallen en het product zal worden gerepareerd.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave. De onderzoekskosten blijven staan en we zorgen dat het product zo snel mogelijk aan je wordt geretourneerd.

Alternate repareert enkel pc’s. Voor een overzicht van onze diensten en prijzen kun je onze serviceprijslijst bekijken. Deze vind je terug onder diensten. Alle andere producten worden opgestuurd aan de fabrikant voor verdere afhandeling. De fabrikant zal product eerst onderzoeken en daarna ontvang je een prijsopgave. Je kunt in dit geval kiezen voor de volgende opties:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. De onderzoekskosten komen hiermee te vervallen en het product zal worden gerepareerd.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave. De onderzoekskosten blijven staan en we zorgen dat het product zo snel mogelijk aan je wordt geretourneerd.

De garantie kan komen te vervallen bij mechanische beschadigingen, veroorzaakt door het handelen van de klant, zoals breuk, scheuren, putten, deuken, krassen etc., welke na aankoop zijn ontstaan. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Onjuist gebruik;
  • (De)montage van onderdelen;
  • Val-, water-, brand- of stootschade;
  • Defecte componenten e.d. door een verkeerde energievoorziening;
  • Verwijderde garantiezegels, serie-, IMEI- of soortgelijke nummers waardoor het product niet meer identificeerbaar is.

Je kunt je product retour melden door contact op te nemen met onze klantenservice. Je ontvangt van ons een retourlabel waarmee je het product kunt terugsturen. Het is belangrijk dat je het pakket zo goed mogelijk verpakt, want de afzender is altijd verantwoordelijk voor de zending. Voor een snelle afhandeling voeg je ook het retourformulier toe aan het pakket.

Wanneer je een gegevensdrager zoals een laptop, smartphone of harddisk aan ons retourneert, dien je de data en accounts te verwijderen. Tijdens de behandeling van je retour kunnen je persoonlijke gegevens en data worden gewist. Vergeet ook niet om simkaarten of sd-kaarten te verwijderen.

Verpak het product in een stevige doos, het liefst de originele productverpakking. Daarna stop je het product in een verzenddoos, zorg je dat deze goed is opgevuld en sluit je de doos goed af met tape. Daarna plak je het verzendlabel op de doos en breng je het pakket bij een pakketpunt. Wettelijk gezien is de afzender verantwoordelijk voor de zending, zorg daarom dat het pakket bestand is tegen het verzendtraject.

Doorloop dit stappenplan voor de juiste instructies.

In dit geval kunnen we het pakket bij je laten ophalen en neemt de vervoerder een label voor je mee, de kosten hiervoor bedragen € 2,95. Dit bedrag is exclusief eventuele retourkosten en wordt in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.

Je wordt bij iedere stap in het retourproces per e-mail op de hoogte gehouden. Mocht je meer informatie willen hebben, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wanneer je als consument bij ons een nieuw huishoudelijk apparaat aanschaft (zoals een boormachine, televisie, witgoed, keukenmachine, mobiele telefoon, lamp of computer etc.), kunnen wij een soortgelijk product apparaat voor je afvoeren. Je dient dit vooraf kenbaar te maken bij onze klantenservice.

Verpak het apparaat in een stevige verzendverpakking. Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor data die eventueel nog aanwezig is op het apparaat en de inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.

Voor een garantieafhandeling is dat geen probleem.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten