Verzenden

Ons voorraadsysteem controleert de huidige voorraad en prijs en verwerkt de nieuwste informatie op onze website. Zo blijft u continu op de hoogte van onze actuele voorraad.

Bij elk product wordt met kleurcodes weergegeven wat de huidige voorraadstatus is en wanneer een product weer op voorraad wordt verwacht.

ALTERNATE maakt gebruik van verschillende transporteurs om uw bestelling op de beste wijze bij u af te leveren.
Hier vindt u een overzicht van onze transporteurs en de verschillende bezorg mogelijkheden.


Standaard levering

Binnen Nederland leveren wij via de pakketdiensten van PostNL, DHL, DPD en Trunkrs. Bestelt u op werkdagen voor 22.00 uur? Dan verzenden we uw bestelling nog dezelfde dag en wordt deze in de regel de eerstvolgende werkdag afgeleverd! Dit is alleen geldig als al de artikelen in uw bestelling de status 'Direct Leverbaar' hebben. Tijdens feestdagen gelden andere levertijden, deze kunt u vinden bij de afwijkende levertijden op deze pagina.


PostNL afhaalpunt

Als u weinig thuis bent, kunt u de bestelling laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.


Avondlevering (€ 1,90 toeslag)

Desgewenst kunnen wij uw bestelling de volgende werkdag 's avonds tussen 17.00 uur en 22.00 uur afleveren.
Voor deze verzendwijze maken wij gebruik van onze partners PostNL en Trunkrs. Avondlevering is alleen mogelijk van maandag t/m vrijdag.


PostNL Extra@Home

Witgoed en televisies (groter dan 42 inch of zwaarder dan 30 kilo) welke de status 'Direct Leverbaar' hebben en op werkdagen voor 19:00 uur worden besteld, worden dezelfde dag nog verzonden met PostNL Extra@Home service.


UPS

Sommige van onze artikelen worden verzonden vanuit een extern magazijn. Vaak geldt hiervoor een levertermijn van 1-3 werkdagen. Voor deze artikelen kan er niet worden gekozen voor een afhaalpunt of avondlevering.


DHL

Alle zendingen vanaf 30 kilo worden op een pallet verzonden.


EPS

Buiten Nederland leveren wij via de pakketdienst van EPS.

Bij ALTERNATE kunt u zelf kiezen hoe u uw bestelling wilt betalen. De meest gebruikte methode is direct online betalen (met creditcard of iDeal), waardoor wij uw bestelling ook direct kunnen verzenden.

De verzendkosten kunnen per bestelling verschillen, dit hangt namelijk af van het gewicht van het te verzenden pakket in combinatie met de grootte van de bestelling, het land van aflevering en de gekozen betaalwijze.
In onderstaande tabel vindt u de verschillende mogelijkheden (inclusief 21% BTW).

LET OP: TV's van 42" of groter worden standaard op een pallet verzonden.

Verzending binnen Nederland

Product Gewicht Verzendkosten
Pakketten tot 10 kg € 4,95
Pakketten tot 30 kg € 9,95
Palletzending vanaf 30 kg € 55,-

Toeslagen extra bezorgopties*

Levering Toeslagen
Avondlevering € 1,90

* Let op! De toeslagen worden opgeteld bij de geldende verzendkosten.


Aflevermoment gemist?

Mocht u onverhoopt de postbode hebben gemist en daardoor uw bestelling niet hebben ontvangen, geen probleem. De postbode laat een briefje achter met daarop de datum dat zij het opnieuw proberen. Bent u ook dan niet thuis, dan wordt uw bestelling naar het dichtstbijzijnde postkantoor gebracht, waar u het binnen twee weken zelf kunt afhalen.

Bestelt u op werkdagen voor 22.00 uur? Dan verzenden we uw bestelling nog dezelfde dag en wordt deze in de regel de eerstvolgende werkdag afgeleverd!
Let op: dit is alleen geldig voor de producten die de status 'Direct Leverbaar' hebben.

Voor bestellingen na 17:30 uur die met een creditcard, AfterPay of Paypal worden betaald kan een langere levertijd gelden.

Bestel voor 22.00 uur op: Eerste bezorging op*:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Voor feestdagen gelden afwijkende levertijden.

Datum: Eerste bezorging op*:
Zaterdag 22 mei Woensdag 26 mei i.v.m. Pinksteren
Zondag 23 mei Woensdag 26 mei 1e Pinksterdag
Maandag 24 mei Woensdag 26 mei 2e Pinksterdag
Zondag 5 december Dinsdag 7 december Sinterklaas
Vrijdag 24 december Dinsdag 28 december i.v.m. Kerstmis
Zaterdag 25 december Dinsdag 28 december 1e Kerstdag
Zondag 26 december Dinsdag 28 december 2e Kerstdag
Vrijdag 31 december (voor 14:00 uur besteld) Maandag 3 januari i.v.m. Nieuwjaarsdag
Vrijdag 31 december (na 14:00 uur besteld) Dinsdag 4 januari i.v.m. Nieuwjaarsdag
Zaterdag 1 januari Dinsdag 4 januari Nieuwjaarsdag

* Ter indicatie.


Orderstatus:

ALTERNATE informeert u over het verloop en de actuele status van uw bestelling. U ontvangt een aantal e-mails van ons:

  • Een bevestiging van het plaatsen van uw bestelling
  • Bij vooruitbetaling: een prijsopgave met referentie voor het overschrijven van het aankoopbedrag
  • Een bevestiging wanneer uw bestelling bij ons in behandeling is genomen
  • Een bevestiging wanneer uw bestelling is overgedragen aan de transporteur, met uw Track & Trace nummer

Met uw Track & Trace nummer kunt u op de website van Post NL de actuele verzendstatus zien.

Als u bij uw account het klantnummer heeft ingevuld kunt u bij 'Orderstatus' eenvoudig de status van de bestelling zien.

Tip:

U kunt de status van uw bestelling eenvoudig volgen op zakelijk.alternate.nl/bestelling

Indien u de door u geplaatste bestelling wilt wijzigen, neemt u zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice:

Maandag t/m Vrijdag: 08:30 – 17:30 uur
Telefoon: 31 (0)88 544 45 01
E-mail: zakelijk@alternate.nl

Wanneer de totaal prijs van uw bestelling lager is dan de oorspronkelijke betaling, zullen wij dit bedrag aan u terugstorten. Indien u moet bijbetalen zal onze klantenservice de opties hierover met u bespreken.

Let op: Een wijziging is alleen nog mogelijk indien uw bestelling niet verpakt of verzonden is.

Controleer hier de status van uw bestelling.

In het geval dat u de bestelling wenst te annuleren, verzoeken wij u vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk te doen omdat anders uw bestelling al automatisch wordt verwerkt. Bestellingen die al zijn verwerkt en verzonden kunnen niet meer worden geannuleerd (slechts aan de deur geweigerd).

Controleer hier de status van uw bestelling.


Annuleren kan op twee manieren:

1. In de e-mail met de bevestiging van uw bestelling staat er onder het overzicht een annuleringslink. Wanneer u deze klikt wordt de bestelling automatisch geannuleerd. (Aan te raden voor de betaalwijzen: Afterpay, Paypal, iDeal of creditcard).

2. Contact opnemen met de afdeling verkoop. Dit kan per telefoon: 31 (0)88 544 45 00 of per e-mail: zakelijk@alternate.nl. Deze annuleringswijze is voor alle betaalwijzen geschikt. Indien u reeds vooruit heeft betaald, dan verzoeken wij u uw rekening gegevens naar ons te e-mailen zodat wij weten op welke rekening het teruggestort dient te worden.


Terugstorting

Indien u online heeft betaald via iDeal of creditcard, wordt het bedrag automatisch na enkele dagen terug op uw rekening gestort.

In het geval dat u heeft vooruitbetaald, zal het bedrag enkele dagen worden teruggestort nadat wij uw rekening gegevens hebben mogen ontvangen.

In het kader van de oud voor nieuw regeling kunnen klanten bij aanschaf van een nieuw apparaat hun oude apparaat inleveren bij Alternate Nederland. Indien u gebruik wilt maken van deze regeling dient u dit van te voren kenbaar te maken. U krijgt dan de keuze om het apparaat bij ons af te geven of we kunnen PostNL de opdracht geven om het oude apparaat bij u op te halen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via Tel.: 31 (0)88 544 45 01 of per mail: oudvoornieuw@alternate.nl.


Let op het volgende:

Verpak de goederen, in een stevige verzendverpakking.
Het apparaat dient schoon en leeg te zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de data die eventueel nog aanwezig is op het oude apparaat.
Het pakket mag niet groter zijn dan 175cm x 78cm x 58cm en zwaarder dan 30 kilo.

De inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde of ingeleverde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten