header Stappenplan pc retourneren

Stappenplan - PC Retourneren

Ik heb een probleem met mijn pc. Wat nu?

Het kan voorkomen dat je onverwacht een probleem ervaart met je aangeschafte pc-systeem. Wist je dat de meest voorkomende problemen eenvoudig zelf te verhelpen zijn en retourneren vaak onnodig is? We willen je daarom vragen om eerst het onderstaande stappenplan te doorlopen vóórdat je een retourlabel aanmaakt voor je pc.

Stap 1) Welk probleem ervaar je met het aangeschafte systeem?

- Ik heb geen problemen met het systeem, maar een vraag. Ga naar stap 2.
- Het systeem is met schade aangekomen. Ga naar stap 3.
- Ik krijg geen signaal op mijn monitor. Ga naar stap 4.
- Ik ervaar problemen tijdens het werken binnen Windows. Ga naar stap 5.

Als je systeem zonder problemen functioneert, maar je hebt toch een vraag over bijvoorbeeld het upgraden van de hardware, dan kun je het beste even telefonisch, per e-mail of via de chatfunctie op onze website contact opnemen. Een expert van onze klantenservice zal jouw vraag beantwoorden.

Telefoonnummer: 31 (0)88 544 45 55

E-mail: klantenservice@alternate.nl

Is je systeem met schade aangekomen? Dan raden we je aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via telefoon of e-mail. Zorg er ook voor dat je foto’s maakt van de verpakking en van de schade aan het systeem, zodat je die met ons kunt delen.

Telefoonnummer: 31 (0)88 544 45 55

E-mail: klantenservice@alternate.nl

Heb je het systeem net voor het eerst aangesloten?

Controleer of je de juiste aansluiting op het systeem gebruikt. Het kan zijn dat niet alle kabels op de juiste plek zijn aangesloten. Controleer goed of de kabel naar de monitor op de juiste aansluiting zit. Wanneer het systeem van een losse videokaart is voorzien, dient de monitorkabel hierop aangesloten te worden. De aansluitingen van de videokaart zitten horizontaal onder de aansluiting van het moederbord aan de achterzijde van het systeem.


Het kan zijn dat er tijdens de verzending iets losgeraakt is in het systeem.

Probeer even te kijken of alle kabels nog op de juiste manier aangesloten zijn en of alle componenten nog goed geplaatst zijn. Als je hier ondersteuning bij nodig hebt raden wij je aan om met ons contact op te nemen via de telefoon of e-mail.


Is het systeem al in gebruik geweest?

Als het systeem een periode gewerkt heeft en nu geen signaal meer geeft naar de monitor, dan bestaat de kans dat er een defect in een component opgetreden is of dat er in de BIOS van het systeem iets fout gaat. Afhankelijk van je kennis en ervaring zou je kunnen proberen om je BIOS te resetten. Raadpleeg voor de te volgen stappen hiervoor de handleiding van het moederbord. Als dit geen oplossing biedt, raden wij je aan om met ons contact op te nemen via telefoon of e-mail.

Telefoonnummer: 31 (0)88 544 45 55

E-mail: klantenservice@alternate.nl

Ervaar je tijdens het werken op je pc softwarematige problemen? Dan raden we je allereerst aan om een back-up van je bestanden te maken. Update daarna alle drivers en zorg ervoor dat je de nieuwste versie van Windows hebt geïnstalleerd. Heb je vragen over het updaten van deze software? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.

Telefoonnummer: 31 (0)88 544 45 55

E-mail: klantenservice@alternate.nl

Heeft geen van bovengenoemde stappen geleid tot een oplossing? Maak dan een retourlabel aan voor je systeem. Alternate is niet verantwoordelijk voor eventuele transportschade door derden. Wij raden je dan ook met klem aan om je pc goed te verpakken zodat deze tijdens het verzendtraject geen schade oploopt. Lees hieronder enkele tips:

- Gebruik een stevige kartonnen doos

- Vul de doos aan de onder- en bovenkant met stevig opvulmateriaal.

- Heb je aan de zijkant ruimte over? Vul deze dan ook op, zodat de pc niet kan verschuiven in de kartonnen doos.

- Sluit de doos van boven en onder af met sterke tape, zodat deze niet open kan gaan tijdens het verzendtraject.



Alle prijzen zijn inclusief BTW en thuiskopieheffing, exclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten